because of you

Måndagen den 15 fick man inte sova länge minsann. Utan när alla andra låg hemma med sommarlov skulle man själv upp med tuppen för att vara på tunnan redan klockan åtta! Vi var bland de första = vi fick plocka ut alla grejer. Vid kvart i nio steg över hundra barn in i den lilla trånga lokalen och vi fick börja våra upprop. Därefter tog vi vår grupp, tog närvaro, delade ut tröjor, och blörjade sedan med våra redan uttjatade namnlekar! När barnen började kunna de flesta namnen delade vi upp oss och de som ville fick spela fotboll med den blåa gruppen och de andra fick stanna kvar och göra andra lekar.
Efter lunch fick man gå till simhallen om man ville, men våra barn röstade på att gå till korsholmen så vi stack dit ist! Men det önskar jag att vi inte gjort! Jag fattar inte hur så pass många barn kunde bara. Det var fett kallt uppe, hur kallt kan det då inte ha varit i vattnet?! Jag höll iaf på att frya ihjäl så jag snodde simons handduk ;) Det var lättare att roa barnen där. Det var inte samma behov att ha barnen samlade i grupp eftersom det ändå inte var några andra grupper i närheten. Så de kunde springa och göra lite vad de ville!
Vid tre hade vi gått tillbaka till tunnan och gjorde en liten avslutning med barnen. Sen skulle alla ledare samlas och gå igenom dagen. Hemma strax innan fyra.
Väl hemma tvingade jag mamma att köpa vattenpistoler till mig och syster^^ Hade krig runt poolen sen :) Och JAG VANN! överlägset ;) Ända till faster kom, det blev lite jobbigare då xD två mot en gick inte lika bra xD

--

Tisdagen började oxå sådär överdrivet tidigt. När barnen samlats gick vi bort till skansen för att lära oss streetdance! Dansen var väldigt svår och barnen tyckte inte det var speciellt kul. Det var för många olika steg att lära sig och memorera. Vilket var synd.
Efter lunch var det dags för bågskytte! Vi delade in barnen i tre grupper eftersom de bara fick plats med åtta pers där nere samtidigt. De övriga drog vi ut på basketplanen utanför ;) Men barnen var inte så intresserade av basket, utan de ville hellre gräva ner skor i beachplanen "/ 
Gitte och Jenny kom iaf upp till oss då och tryckte i barnen massa skit om mig och simon. Därefter kastade vi gris tills det blev vår tur att gå ner ;) Jag äger på att leka robin hood! :D Elr ja, ja träffade ju talvan iaf (a).
När vi släppt barnen och gått igenom dagen, stack jag till stan med min far. Skulle köpa ny dator men vi hittade ingen bra nog.

--

Onsdagen skulle spenderas vid vattenskidklubben! Så när vi samlat barnen och lekt till bussen anlände, tog vi oss dit ;) Väl framme blev barnen splittrade och lekte på alla håll och kanter. Vi gjorde upp en ordning på vem som skulle åka när och så. Det hade aldrig funkat annars, och det funkade knappt ändå. Eftersom det bara var vår grupp där var det inte nödvändigt med gemensamma lekar utan de fick göra lite vad de ville. Några letade efter grodyngel, några spelade kubb, volleyboll, fotboll, vattenskidor osv.
Lunchen var dock en aning jobbig. Jag och André fick äran att servera all mat, vilket gick bra. Men Simon var värdelös på att hälla upp dricka! Platsmuggarna flög, och bestick tappades. Men barnen verkade vara trygga med varandra nu iaf. De umgås mer tillsammans. Inte så splittrat som innan.
Efter lunch fick de som ville åka ring. Jag stod mest ute på bryggan då för att hålla koll på barnen. Men helt plötsligt går André och Simon emot mig med händerna bakom ryggen. Jag förstod ju direkt. Vattenpistoler! Barnen var ju på direkt och det slutade med att jag fick hink efter hink hälld över mig! Jag var dygnsur efter det! Och fett kall! Solen betämmde ju sig för att gå i moln och andrea var ju så smart att hon missat att ta med sig nya underkläder. så hon fick gått springa runt i blöta kalla kläder de två timmarna som var kvar innan bussen kom!
När vi samlades utanför tunnan för att gå igenom nästa dag med barnen, skakade jag och hackade tänderna så mkt att jag inte kunde prata utan André fick ta över ist! Satan vad kallt det var!
Väl hemma när jag precis hunnit byta kläder kom mor och far hem och drog med mig på kalas i Åby. Ganska dryg men hyfsat trevligt ändå ;) Därefter bad jag pappa köra mig till Amela och resten av kvällen spenderade jag på hennes studsmatta med Amela, Amanda och Kristian ^^ Massa flumm och annat kul ;)

Pallar inte skriva mer. Ska dra ut nu. Fortsätter kanske senare ikv ;)
xoxo


Kommentarer
Postat av: Ronja

Svar: Okej, det kanske jag kan gå med på! men du får fånga mig om jag svimmar eller ngt! haha xD varmt, sol och ola ingen bra kombination haha xD



2009-06-23 @ 22:25:26
URL: http://ronjakittyamanda.blogg.se/
Postat av: Ronja

I min värld finns inga kanske :P emd ska med dit och sjunga men dom är inte lika bra och sen är dom

inte lika snygga som ola :P

2009-06-23 @ 22:31:08
URL: http://ronjakittyamanda.blogg.se/
Postat av: Ronja

Nej det är de inte! inte om man ÄLSKAR OLA!!!!!!!!

2009-06-23 @ 22:34:03
URL: http://ronjakittyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0