i'm gonna fight to find myself

Vi får se hur långt vi kommer idag^^

Torsdagen den 18 började vi dagen med att gå till biblioteket i ösregn! Det var helt sjukt för det regnade i princip bara framifrån, så på baksidan av sig själv var man helt torr! mysko! Aja, väl framme mötte vi en liten tunn man som då skulle vara denne konstnär som skulle lära barnen måla ur perspektiv med akrylfärg. Vi ledare fick inte vara med och måla, så vi placerade oss på stolar mitt i rummet för att övervaka ^^ Haha, okej då. Vi fick ju gå lite rundor och hjälpa barnen också, självklart. När aktiviteten slutade efter två timmar hade barnen mer fär på sig själva än på tavlan!
Efter lunch var det dags för femkamp! Matt-nånting, kardborre-typ-krig, basket, fotboll och beachfotboll. Vi spelade tjejer mot killar,dock fick jag vara kille fram till slutet, då det blev lite ont om tjejer i deras lag. Men tjejerna segrade tillslut så jag såg mig själv som en vinnare ^^ (a).
När vi släppt barnen vid tre, sket vi i genomgången och stack hem ist! Själv fick jag inte mycket ro, utan det vara bara att börja packa, för två timmar senare drog vi till västervik!

Vägen dit var lika skön som vanligt! Jag älskar att åka bil! Jag vet inte varför, det är bara.. avslappnande elr ngt i den stilen!;) En massa sms och ett samtal från Sanna hann man med oxå ^^ Resan tog ju bara typ fyra timmar elr så ;) Väl framme i västervik bar vi ner all packning till båten, för att sedan åka över till ön! När vi hade asat in allt i stugan var klockan runt halv elva och jag slog mig ner i en kökssoffa med mobilen tills jag höll på att somna där (jag börjar fatta grejen med kökssoffor jöns!^^) och förflyttade mig till den övre delen av vångingsängen.

--

Fredag=midsommarafton!
Midsommar blev inte alls sådär mysig som den borde. Jag ville egentligen vara hemma, träffa D och typ tagit det lugnt med massa jordgubbar och grejer, men det lyckades ju inte. "för dålig planering" blev det kallat.  "/ 
Istället spenderade jag midsommar med 7 barn mellan 11-16 och 8 vuxna. Wiho?
Vi hade två stugor som var på tok för små till sådär mycket folk + det dåliga vädret! Och jag som var dunderförkyld trodde seriöst jag skulle dö! Jag hade först klätt mig fint, typ leggnings, klänning, jeansjacka och så. Men det slutade med allt de + joggingbyxor, tjocktröja, skarfs, pappas jacka och täcke! Inomhus! De skulle ju självklart ha alla dörrar öppna överallt. Hyy!
Kan ni då tänka er hur det var att duscha utomhus? Fy fan säger jag bara!
Jag minns inte så mycket mer om vad vi gjorde. Jag fick reda på lite dalaskvaller av Strand-och Dahlberg ^^ Smsade konstant! (a) Läste nästan slut på new moon oxå ;) Annars hände nog typ inget. Massa tråk!

--

Lördag, jag vaknade sist av alla, precis som beräknat. Drog ut mamma i regnet så jag kunde få duscha. Har ni en aning om hur kallt och hemskt det är att duscha utomhus i regn och blåst? Shit, jag tror aldrig jag frösit så mkt i mitt liv!
Resten av dan gick åt åt att packa och käka tårta, jag tror någon fyllde år? Det var ju meningen att vi skulle åka hem på söndagen, men jag tjatade till mig en tidigare hemresa ^^
Drog vid tre fyra tror jag. När vi satte oss i bilen var jag helt död iaf. Dödsförkyld och vem tror ni det är som måste agera förstebärare när ens var har ont i ryggen och ens mor har inflammation i båda axlarna? Ha? Just det, jag!
Var hemma runt nio iaf efter ett stop på burgerking! Då drog och ut sanna och så var vi ute i massa timmar ;) Mycket trevlans ;D <3

Orkar inte mer. Måste sova. Jobb imorn!
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0